Rodzaje opinii o orzeczeń i formy pomocy bezpośredniej
Rodzaje wydawanych przez Poradnię orzeczeń o potrzebie
- kształcenia specjalnego dla:
- osób z niepełnosprawnością ruchową,
- osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
- osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym,
- osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
- osób zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
- dzieci i młodzieży z wadami słuchu (niedosłyszących, niesłyszących),
- osób niedostosowanych społecznie,
- osób ze spektrum autyzmu
- zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim,
- indywidualnego nauczania,
- indywidualnego obowiązkowego różnego przygotowania przedszkolnego.
Rodzaje wydawanych przez Poradnię opinii w sprawie
- potrzeby wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- wcześniejszego przyjęcia do szkoły,
- odroczenia obowiązku szkolnego,
- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
- dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych ptrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia,
- zwolnienia do końca danego etapu edukacyjnego ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołęm Aspergera z nauki drugiego języka obcego,
- udzielenie zezwolenia na indywidualny program/tok nauczania,
- przyjęcie ucznia do oddziału przysposabiającego do pracy,
- pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadgimnazjalnej,
- udzielenie zezwolenia na zatrudnienie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób nie mających 16 lat, które ukończyły gomnazjum oraz osób nie mających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum,
- braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,
- udziału w zajęciach:
- indywidualnych lub grupowych profilaktyczno-wychowawczych, rewalidacyjnych i usprawniających ruchowo, przygotowujących dzieci i młodzież do samodzielności w życiu społecznym,
- zajęciach sportowych, turystycznych, rekraacyjnych oraz kulturalnooświatowych,
- zajęciach rozwijających zainteresowania i szczególne uzdolnienia; organizowanych w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym,
- zaopiniowania zezwolenia na spełnianie przez dziecko rocznego obowiązku przygotowania do szkoły poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego,
- zaopiniowania zezwolenia na spełnianie obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą,
- specyficznych trudności w uczeniu się,
- informację o wynikach diagnozy przeprowadzonej w poradni,
- objęcia dziecka (ucznia) pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole i w placówce,
- odroczenia obowiązku szkolnego dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
drukuj (Rodzaje opinii o orzeczeń i formy pomocy bezpośredniej)
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2009-07-14 11:54
- zmodyfikował: Administrator Systemuostatnia modyfikacja: 2024-09-10 10:36